در کشورهایی که کشت خرما کبکاب مضافتی یک صنعت است، درجاتی از رسیدن میوه وجود دارد:خارک – درجه بلوغ شیری که با سختی و خشکی میوه مشخص می شود.روتاب – رسیده کامل، خرما نرم، لطیف و بسیار شیرین است.

تامار – آخرین درجه بلوغ خرما است که با قوام عسل غلیظ مشخص می شود.
در مجموع بیش از 400 رقم خرما وجود دارد که از معروف ترین آن ها می توان به دیری، پیار، مضافتی، کبکاب، سائر، ربیع، زاهدی، هاسویی، گنتر اشاره کرد. خرما از نظر اندازه، خشکی پوست و بافت گوشتی متفاوت است.

معمولاً روی خرما کبکاب مضافتی را با پوششی سفید رنگ می پوشانند که لایه یکنواخت آن نشانه طراوت و کیفیت بالای میوه به حساب می آید.

می توان به طور جدی گفت که خرما تنها در صورتی به کاهش وزن کمک می کند که غیر از آن و آب چیز دیگری وجود نداشته باشد.

خرما کالری بالایی دارد، بنابراین با گنجاندن آن در رژیم غذایی در رژیم غذایی یا روزه داری، باید خود را به 8 تا 10 عدد محدود کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید و از خرما به عنوان وعده غذایی استفاده کنید و نه به عنوان دسر بعد از شام.

خرما

بهترین انتخاب خرید خرما در بسته بندی تمیز است که علاوه بر جعبه مقوایی (که باعث تنفس محصول می شود)، روی خرماها با کاغذ نازکی پوشیده شده است که اجازه نمی دهد شهد آزاد شده با میوه های دیگر مخلوط شود.

در انتخاب خرما به خشکی و یکپارچگی پوسته آن دقت کنید، خرمای چروکیده و چسبنده نخرید. میوه های بسته بندی شده را نمی توان شست و بهتر است آن هایی که به وزن خریداری شده اند زیر آب جاری شسته شوند.

کاشت خرما در خانه از سنگ کاملاً امکان پذیر است و برخی فوراً سنگی را به گلدانی از خاک می چسبانند ، در حالی که برخی دیگر استخوان ها را از قبل در گاز مرطوب یا پشم پنبه جوانه می زنند و فقط پس از آن آنها را به زمین پیوند می زنند.

در گل فروشی ها خرمای انگشتی و قناری و همچنین روبلینی وجود دارد. تمام نخل های خانگی به خوبی رشد می کنند، نیاز به مراقبت خاصی ندارند، نور را دوست دارند.

خرما به عنوان یک غذای لذیذ جداگانه استفاده می شود، به شیرینی ها و دسرها اضافه می شود و با بستنی هم قافیه می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *