پزشکان با مربا بالنگ خانگی توانستند انسولین برای دیابتی ها بسازند

سابقه بسیار طولانی دارد. آشپزی کتاب آشپزی قرن اول رم دستور تهیه مربا بالنگ خانگی را دارد.

این به عنوان یک رژیم غذایی در خاورمیانه استفاده می شود که در آن مقادیر زیادی شکر وجود دارد.

در بریتانیا توسط صلیبی ها آورده شد. توسط اسپانیایی به هند غربی رسید و میوه به وفور یافت شد و از این روش برای نگهداری میوه ها استفاده شد.

مهاجران آمریکایی دستور العمل های مخصوص به خود را برای تهیه مربا دارند اما کتاب در قرن هفدهم تهیه شده است. در نیوانگلند از عسل، ملاس و شکر افرا برای ایجاد طعم شیرین استفاده می شد.

مربا

مربا پوره ژله ای است که از گوشت و آب سبزیجات و میوه ها درست می شود. همراه با شکر و آب گرم می شود که به فعال شدن پکتین کمک می کند. همچنین با ترکیب میوه های مختلف مانند هلو و آلو درست می شود.

از آنجایی که مایع آزاد ندارد، به راحتی پخش می شود. میوه هایی مانند زغال اخته، زردآلو، هلو، گیلاس، تمشک، آناناس، توت فرنگی و ریواس باید با میوه های پر پکتین مخلوط شوند تا سفت شوند یا ژل شوند. به عنوان محافظ نیز شناخته می شود.

یک قاشق مرباخوری حاوی 6.09 گرم رطوبت، 569 کالری، 0.07 گرم پروتئین، 0.01 گرم چربی کل چربی، 0.05 گرم خاکستر، 13.77 گرم کربوهیدرات، 0.2 گرم فیبر غذایی و 9.7 گرم کل قند است. همچنین 0.02 میلی گرم مس، 1.8 میلی گرم ویتامین C، 0.1 میلی گرم آهن و 0.015 میلی گرم ویتامین B2 فراهم می کند.