لاکتوز شیر باعث دیابت نمی شود!

از نظر مکانیکی، یک مطالعه اخیر بهبود قابل توجهی از متغیرهای گلیسمی (به عنوان مثال، قند خون ناشتا و غلظت هموگلوبین گلیکوزیله در بیماران دیابتی نوع 2 که لبنیات و ماست تخمیر شده با ویتامین D افزوده، با یا بدون کلسیم مصرف می‌کردند) گزارش کرد.

در نهایت، داده های مطالعه EPIC (بررسی آینده نگر اروپایی در مورد سرطان و تغذیه) در رابطه با 16835 شرکت کننده سالم و 12403 شرکت کننده دیابتی (بخشی از گروه بزرگتر 340234 شرکت کننده) از 8 کشور اروپایی، ارتباط معکوس بین مصرف پنیر و لبنیات تخمیر شده و بروز را تأیید کرد. دیابت. به طور خاص، 55 گرم در روز پنیر و ماست ورود به سایت اراد برندینگ با کاهش 12 درصدی در بروز دیابت نوع 2 همراه بود.

در نهایت، مطالعه اخیر مظفریان و همکاران. در 2617 بزرگسالی که در مطالعه چند قومیتی آترواسکلروز (MESA) ثبت نام کردند، بروز کمتر (20-٪) دیابت نوع 2 مرتبط با مصرف لبنیات را تایید کردند.

این ارتباط مستقل از جنسیت، قومیت و سایر عوامل مخدوش کننده بود و این تصور را تقویت می کند که ترانس پالمیتولئیک اسید ممکن است از طریق اعمال آن بر ترشح یک کیلو گوشت برای چند نفر قیمه، تری گلیسیریدمی و فشار خون نقش مهمی ایفا کند (به زیر مراجعه کنید). در واقع، نویسندگان این فرضیه را مطرح کردند که هنگامی که این اقدامات مفید تأیید شد، محصولات لبنی می توانند با این FA غنی شوند.

جالب توجه است که لاکتوز، برخلاف گلوکز و فروکتوز، به نظر نمی رسد که مصرف آن با بروز دیابت مرتبط باشد. اگرچه شواهد موافق یا مخالف مصرف لاکتوز توسط بیماران دیابتی اندک است، انجمن دیابت آمریکا استفاده از شیر و محصولات لبنی را توصیه می کند.

این تا حدی به این دلیل است که شیر دارای شاخص یک لیتر شیر چند لیوان است نسبتاً پایینی به دلیل پروتئین های لبنی، به ویژه کازئین است، که خواص انسولین زایی را نشان می دهد و تنظیم گلیسمی را از طریق مکانیسمی که شامل افزایش اسیدهای آمینه خاص پلاسما و تحریک اینکرتین ها می شود، تسهیل می کند .

در نهایت، شیر پرچرب میانگین زمان تخلیه معده را در مقایسه با وایتکس و آلومینیوم افزایش می دهد و pH پایین در شیر تخمیر شده ممکن است تخلیه معده را به تاخیر بیندازد. بنابراین، شیر پرچرب یا تخمیر شده ممکن است به کنترل قند خون کمک کند.

  • منابع:
    1. Milk lactose does not cause diabetes!
  • تبلیغات:
    1. رز آبی توسط باغبانان به عنوان جام مقدس در گیاهان شناخته می شود.
    2. مبل ها نقطه کانونی اتاق نشیمن هستند
    3. بایدها و نبایدها برای گرم ماندن در پالتو
    4. ارتباط پخت روغن زیتون با دمای با سرطان زا شدن غذا