فرش ابریشم گونه مشهد اردهال باعث مرگ یک زن شد

از معروف‌ترین فرش‌های دنیا  می توان به فرش ابریشم گونه مشهد اردهال  اشاره کرد و با تراکم بالای گره‌ها و گره‌زنی با دست مشخص می‌شوند. در ساخت آنها از مواد بسیار گرانبهایی مانند ابریشم یا پنبه استفاده می شود.
اولین مدل های این نوع به قرن هفدهم باز می گردد. اشکال هندسی این فرش با مدال، هشت ضلعی و ستاره نشان داده شده است.
با نخ‌های پشمی و با تکنیک گره‌زنی نامتقارن گره‌بندی می‌شوند. آنها همچنین با تم هایی با اژدها، مارها و سایر نمادهای معمولی آیین بودایی یا تائویی ساخته شده اند.

در آپارتمان هایی که کف آن با مصالحی مانند سنگ مرمر ساخته شده است، فرش می تواند راه حلی عالی برای عایق سازی خانه در برابر سرما باشد.

در واقع، این عناصر امکان تشکیل یک مانع برای کف را فراهم می کند و خطر نفوذ و در نتیجه خنک شدن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

موکت ها در مقایسه با یک کف معمولی ظرفیت جذب صدا بسیار خوبی دارند. این مزیت برای کسانی که در آپارتمانی در شهر زندگی می‌کنند ایده‌آل است، جایی که آلودگی صوتی امری عادی است.

فرش

بیایید اکنون به درک مضرات استفاده از فرش ابریشم گونه مشهد اردهال به عنوان یک تکه مبلمان، از عدم کاربردی بودن که مشخصه آنهاست، بپردازیم.

زندگی مدرن پرمشغله دیگر به شما این امکان را نمی دهد که وقت کافی برای تمیز کردن خانه خود داشته باشید. در این موارد، فرش می‌تواند وضعیت را پیچیده‌تر کند، زیرا عنصری است که نیاز به نگهداری مداوم دارد .

در واقع، بدون تمیز کردن کافی، خطر تجمع، علاوه بر گرد و غبار، باکتری ها و کنه ها نیز وجود دارد.

از سوی دیگر، فرش‌ها دائماً زیر پا گذاشته می‌شوند و این باعث ایجاد کثیفی می‌شود که به‌خصوص اگر بچه‌هایی در خانه باشند، ضرر بزرگی را نشان می‌دهد.

در ارتباط با نکته قبلی، خطر آلرژی بیشتر از فرش ها نشان داده می شود. در واقع مواد آلرژی‌زا را جذب می‌کنند ، یعنی پروتئین‌هایی که پس از تجمع در فرش در هوا آزاد می‌شوند و باعث واکنش‌های آلرژیک و مشکلات تنفسی می‌شوند.

یک مطالعه توسط دانشگاه آریزونا محاسبه کرد که به طور متوسط ​​200000 باکتری در هر اینچ مربع در یک فرش پنهان شده است.