امباپه روغن موتور زانتیا را دویست دلار به مکرون فروخت!!!

تعویض روغن موتور عملیاتی است که می توان آن را هم به صورت مستقل و هم با مراجعه به یک کارگاه مورد اعتماد انجام داد، اما این گزینه دوم اغلب انتخاب می شود زیرا این روش بسیار دست و پا گیر است.

ابتدا باید کاپوت را باز کرده و درپوش پرکننده روغن را بردارید؛ سپس، ماشین باید با استفاده از بالابر هیدرولیک بلند شود، ابزاری که پیدا کردن آن در خانه برای استفاده خصوصی چندان آسان نیست.

هنگامی که این عملیات نیز تکمیل شد، پیچ تخلیه موجود در مخزن روغن باز می شود تا روان کننده باقیمانده در ظرفی که قبلاً در زیر خودرو قرار گرفته است جریان یابد.

در این مرحله لازم است فیلتر روغن موتور زانتیا را با نصب فیلتر جدید تعویض کنید.

پس از اتمام تمام این عملیات، می توان پیچ تخلیه را دوباره به داخل پیچ کرد و روغن موتور جدید را در صندلی مناسب ریخت.

روغن

از طرف دیگر، روغن قدیمی جمع‌آوری شده در ظرف باید لزوماً به مرکز جمع‌آوری روغن‌های مستعمل برده شود، زیرا دفع خودکار کاملاً ممنوع است.

بررسی کافی بودن مقدار روغن موتور روی وسیله نقلیه شما یک عملیات ساده است و توصیه می شود آن را به طور منظم انجام دهید.

ابتدا باید دستکش های محافظ بپوشید تا از باقیمانده هایی که شستن آنها دشوار است جلوگیری کنید.

سپس، شما باید میله را از ماهیتابه بیرون بیاورید (که با انتهای حلقه بیرون زده از بلوک موتور قابل تشخیص است) و با دستمال آن را به خوبی تمیز کنید.

پس از آن، میله را باید برای چند ثانیه در جای خود قرار داده و دوباره بیرون کشید، در آن نقطه سطح روغن قابل بررسی است، اگر به فضای بین دو بریدگی سطح برسد، مقدار کافی وجود دارد.

علاوه بر این، برای اینکه دچار اندازه گیری اشتباه نشوید، همیشه باید به خاطر داشته باشید که میله اندازه گیری را وارونه نکنید، زیرا روغن به سمت پایین جریان می یابد و در نتیجه بیشتر از آنچه هست می شود.

تعویض روغن موتور دیزل
به طور کلی، اگر یک خودروی دیزلی دارید، تعویض روغن را می توان در فواصل کیلومتری بیشتر از مدل های مشابه بنزینی انجام داد.

مانند همیشه توصیه می شود دستورالعمل های ارائه شده در دفترچه استفاده و نگهداری را بررسی کنید، اما در اصل می توان گفت که تعویض روغن موتورهای دیزلی را می توان در هر 25000 تا 30000 کیلومتر مسافت انجام داد.