اثرات سرطان زایی زیره سبز

TQ از طریق اثر بالقوه خود بر روی مسیر فعال سازی PPAR-γ، اثر ضد تکثیری قوی در سلول های سرطان سینه اعمال کرد و در ترکیب با دوکسوروبیسین و 5-فلورواوراسیل، سمیت سلولی TQ افزایش یافت.

قیمت مبل راحتی ارزان نیز توسط TQ کاهش یافت، که مشخص شد فعالیت PPAR-γ را افزایش می‌دهد و بیان Bcl-2، Bcl-xL و survivin را در سلول‌های سرطان پستان کاهش می‌دهد (Woo et al. .، 2011). بررسی اثر TQ بر سلول‌های سرطان لوزالمعده و بیان MUC4 بیانگر کاهش بیان MUC4 و القای آپوپتوز در سلول‌های سرطان پانکراس را نشان داد.

کاهش بیان MUC4 با افزایش آپوپتوز، کاهش تحرک و کاهش مهاجرت سلول های سرطانی پانکراس همراه بود (Torres et al., 2010).

تجویز N. sativa اثرات سرطان زایی DMBA را در طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم و  سرطان پستان کاهش داد که نشان دهنده نقش محافظتی آن در سرطان پستان بود (شفیع و همکاران، 2008). TQ وابسته به دوز مهاجرت و تهاجم سلول های Panc-1 را سرکوب کرد. TQ همچنین به طور قابل توجهی NF-kB و MMP-9 را در سلول های Panc-1 کاهش داد. تجویز TQ به طور قابل توجهی متاستاز تومور را کاهش داد.

علاوه بر این، بیان پروتئین NF-kB و MMP-9 در بافت‌های تومور پس از درمان با TQ کاهش یافت، بنابراین طرز تهیه مربای هویج غلیظ و  فعالیت ضد متاستاتیک روی سرطان پانکراس هم در شرایط آزمایشگاهی و هم در داخل بدن اعمال می‌شود (Wu et al., 2011).

اثر شیمی درمانی TQ و 5-fluorouracil (5-FU) بر روی سلول های سرطان معده در شرایط آزمایشگاهی و in vivo گزارش شده است (Lei et al., 2012). قبل از درمان با TQ به طور قابل توجهی اثرات آپوپتوز ناشی از 5-FU را در رده های سلولی سرطان معده در شرایط آزمایشگاهی افزایش داد و تعرفه گذاری خدمات پرستاری شامل چه کسانی میشود؟

درمان ترکیبی TQ با 5-FU در عملکرد ضد تومور نسبت به هر یک از آنها به صورت جداگانه در یک مدل موش تومور پیوند زنو موثرتر بود. درمان ترکیبی TQ/5-FU با افزایش فعال‌سازی کاسپاز-3 و کاسپاز-9 در سلول‌های سرطان معده، آپوپتوز را القا می‌کند (لی و همکاران، 2012).

 

  • منابع:
    1. Carcinogenic effects of cumin
  • تبلیغات:
    1. نحوه انتخاب لباس بچه گانه
    2. با خورردن شیرینی نارگیلی از کرونا در امان بمانید
    3. استفاده از جواهرات نقره برای کم کردن وزن!
    4. انواع مدلهای تراکتور را بشناسید!