آیا عقیق ملکه جواهرات نامیده می شود؟

اوپال با درخشش مرواریدی منحصر به فرد خود یک سنگ قیمتی است که فورا قابل تشخیص است. در یک کلاس متمایز خود، آنقدر منحصر به فرد است که حتی واژگان توصیفی خود را دارد. با نمایش طیف مسحورکننده ای از رنگ های رنگین کمان مانند که در سطح آن می رقصند و بازی می کنند، تعجب آور نیست که عقیق برای مدت طولانی دارای قدرت های ماوراء طبیعی است.

عقیق یک هدیه ارزشمند است و از زمان های قدیم به دلیل خواص معنوی و همچنین رنگ های نفس گیرش مورد استفاده قرار می گرفته است. پوشش طلایی یا الماسی برای تقویت آتش وحشی رنگ های موجود در این سنگ عمل می کند و عقیق را به عنوان جواهرات لوکس انتخابی خیره کننده می کند. با این حال، تطبیق پذیری عقیق به این معنی است که می تواند یک لوازم جانبی ساده و در عین حال شیک روزمره را نیز بسازد. دستبندهای مهره ای درخشان و گردنبندهای کریستالی کوچک ظاهری متمایز و مسحورکننده را ایجاد می کنند.

اوپال چیست؟
یک سنگ قیمتی نیمه قیمتی نیمه شفاف تا شفاف، رنگین کمانی شیری تا مرواریدی درخشان عقیق، برای قرن ها دوستداران جواهرات را مجذوب خود کرده است. اوپال که به عنوان سنگ قیمتی ماه تولد ماه اکتبر محبوبیت زیادی دارد، سنگی اپالسنت از خانواده معدنی سیلیس است که شامل کوارتز و کریستوبالیت است. یکی از ویژگی‌های بارز اوپال این است که رنگ‌های سفید عاج تا صورتی مرواریدی یا آبی کم‌رنگ درخشنده و تغییر می‌کنند که سنگ در جهات مختلف حرکت می‌کند، پدیده‌ای که ناشی از فعل و انفعال جادویی نور در بین ترک‌های معدنی سنگ است.

اوپال چه شکلی است؟
اوپال شاید بیشتر به خاطر سایه‌های پاستلی سفید شیری تا مرواریدی‌اش معروف باشد که با رنگ‌های رنگین‌کمان مانند سنگ می‌رقصند و سنگ از زوایای مختلف دیده می‌شود. با این حال، این رنگ‌های دلربا یکی از ویژگی‌های اوپال‌های گرانبها هستند که به نام «اوپال نجیب» نیز شناخته می‌شوند، که با آتش می‌رقصند یا «بازی رنگ» طیفی را به نمایش می‌گذارند. عقیق معمولی مات تا نیمه شفاف است و بازی رنگ ها را نشان نمی دهد.

عقیق‌ها در رنگ‌های بسیار دیگری غیر از رنگ سفید ابری وجود دارند که کمیاب‌ترین آنها سیاه است. عقیق سیاه که بسیار مورد توجه کلکسیونرها است، دارای رنگ بدنه آبی تیره تا خاکستری یا سیاه است، و “آتشین” است، یا از درون با اثر متقابل تماشایی سبز، آبی، زرد و قرمز روشن می شود.

چگونه سنگ قیمتی پیدا کنیم

عقیق‌های آتشین در دنیای عقیق کاملاً منحصربه‌فرد هستند و در سایه‌های مختلف زرد، نارنجی روشن و طلایی براق هستند. این عقیق‌ها و قیمت فیروزه در دبی از کشور ایران گران تر است همچنین دارای پدیده‌ای به نام «بازی رنگ» هستند که منجر به ایجاد لکه‌ها، جرقه‌ها و جرقه‌هایی با رنگ‌های مختلف می‌شود که در سطح سنگ می‌تابد و باعث می‌شود که سنگ از درون با جنب و جوش و درخشندگی خود آتش بسوزد.